Czy warto dbać o dobre relacje ze współpracownikami?

Niektórzy starają się oddzielać życie prywatnego od zawodowego i tym samym skupiają się jedynie na własnych obowiązkach, a jeszcze inni dbają o to, by relacje pomiędzy współpracownikami były na jak najlepszym poziomie, często utrzymując je nawet na gruncie towarzyskim. Czy dobre relacje ze współpracownikami to coś, o co warto zabiegać, czy też lepiej skupić się jedynie na wykonywanej pracy?

Praca i współpracownicy.

Nie ulega większym wątpliwościom, że praca stanowi znaczną część naszego życia. Większość z nas w ciągu pojedynczego tygodnia spędza w miejscu zatrudnienia 40 godzin – nic więc dziwnego, że chcielibyśmy, by był to czas możliwie jak najlepiej spędzony. Wpływ na to ma między innymi atmosfera, która jest w szczególności zależna od relacji z pozostałymi współpracownikami. Nie ukrywajmy, chyba nikt nie chciałby pracować w miejscu, w którym pracownicy wzajemnie się nie lubią i wiecznie ze sobą rywalizują.

Dlaczego warto zadbać o poprawne relacje w pracy?

Bez względu na pełnione stanowisko – zgrany zespół to absolutna podstawa, przekłada się to jednocześnie na produktywność, jak i naszą ogólną motywację do pracy. Świadomość tego, że pozostajemy w dobrych relacjach ze współpracownikami i możemy liczyć na ich pomoc, sprawia, że codzienne obowiązki zaczynamy traktować jako coś dobrego. Wszystko to wpływa na ogólną atmosferę, a jak wszyscy wiemy – zdecydowanie lepiej pracuje się w miejscu ciepłym i przyjaznym.