Jak udoskonalić swoje CV?

Poszukiwanie nowej pracy to nie tylko żmudne sortowanie ogłoszeń na różnych portalach – podstawowym aspektem jest stworzenie CV, a więc dokumentu będące naszym, dotychczasowym, życiorysem zawodowym. Wiele osób ogranicza się jednak jedynie do uwzględnienia w nim swojej historii zawodowej i stanowisk, które w przeszłości obejmowali. A w samym dokumencie znajduje się o wiele więcej rubryk, których wypełnienie – w odpowiedni sposób – może podnieść nasze szanse na zatrudnienie.

Działalność charytatywna i wolontariat.

Jeżeli w przeszłości angażowałeś się w wolontariat lub działałeś charytatywnie – warto tę informację umieścić w CV. Dla pracodawcy będzie to znak, że jesteś osobą, którą cechuje zaangażowanie w wykonywaną pracę, a ponadto – że nie boisz się podejmować nowych wyzwań, a przy tym, potrafisz wykazać się własną inicjatywą.

Umiejętności.

Brałeś udział w ciekawym kursie lub szkoleniu, dzięki któremu uzyskałeś cenne – nawet jeżeli nie do końca związane ze stanowiskiem, na które aplikujesz – umiejętności i doświadczenie? Warto wspomnieć o tym w CV. Bez względu na to, czy dane kursy są bezpośrednio powiązane z danym zawodem, również i w tym przypadku dla potencjalnego pracodawcy będzie to znak, że jesteś osobą, która nie stoi w miejscu i lubi się rozwijać.

Pamiętaj o swoich dokonaniach.

W poprzedniej pracy Twoja działalność sprawiła, że udało się usprawnić pewne procesy, a tym samym zwiększyć produktywność pozostałych pracowników? A może brałeś udział w ciekawym i ważnym projekcie – wszystkie zawodowe osiągnięcia są warte wspomnienia w CV, rozważ również umieszczenie w dokumencie linków, na przykład, do swojego portfolio, grafik, stron czy czegokolwiek, co do tej pory stworzyłeś.